Relacja z pobytu uczniów klas Technik Mechatronik na zagranicznym stażu zawodowym w Dreźnie

Dzień 2  – 20.09.2021

Drugi dzień stażu był bardzo intensywny. Rozpoczęliśmy go pobudką o 7 rano, poranną toaletą oraz oczywiście śniadaniem. Następnie udaliśmy się na tramwaj, który zawiózł nas do głównego celu wyjazdu – placówki kształcenia zawodowego WBS Training. Już na wstępie powitały nas uśmiechnięte twarze naszych zagranicznych opiekunów. Zajęcia rozpoczęły się krótkim wprowadzeniem, na które składało się omówienie wszelkich obowiązujących zasad, oprowadzenie po obiekcie oraz poznanie naszego nauczyciela. Pomimo, że to dopiero pierwsze zajęcia, nie tracąc czasu, szybko zabraliśmy  się do pracy. Zapoznaliśmy się z podstawowymi zagadnieniami oraz funkcjami AutoCAD 2D,  jednocześnie tworząc swoje pierwsze szkice. Po skończonych zajęciach udaliśmy się na zwiedzanie Drezna, podczas którego mogliśmy zobaczyć i posłuchać historii m.in. o Synagodze, Kościele Marii Panny oraz starym rynku. Zmęczeni całym dniem,  wrócilśmy do hotelu na obiadokolację. Wieczór upłynął na rozmowach, wspólnym graniu oraz oglądaniu filmów.