Relacja z pobytu uczniów klas Technik Mechatronik na zagranicznym stażu zawodowym w Dreźnie

Dzień 6 – 21.05.2022

Piątek, 20 maja tylko pozornie przypominał poprzednie dni wyjazdu. Po pożywnym śniadanku, żwawym marszu na autobus oraz krótkiej przejażdżce rozpoczęliśmy praktyki. Zanim usiedliśmy do komputerów musieliśmy załatwić jeszcze jedną sprawę o najwyższym priorytecie. Podjęliśmy się negocjacji, które na celu miały wcześniejsze rozpoczęcie korzystania z programu Autodesk Inventor. W końcu jak powszechnie wiadomo, AutoCAD 3D to katorga i skaranie boskie. Ku naszemu zdziwieniu odnieśliśmy sukces i piątek okazał się być ostatnim dniem walki z niesfornym oprogramowaniem. Po zajęciach stażowych udaliśmy się z wizytą do Muzeum Techniki w Dreźnie. Po wyjątkowo uciążliwej ze względu na temperaturę podróży zaczęliśmy eksplorować wystawy. Niezwykle interesujące eksponaty pobudzały nasze umysły, a zwiedzanie zwieńczyliśmy kawą i ciastkiem na najwyższym piętrze budynku. Po obiadokolacji chętni udali się na zakupy spożywcze, a pozostali odpoczywali z hotelu. Ponieważ po drodze zaskoczyła nas ulewa, lekko przemoczeni wróciliśmy do pokojów i zasiedliśmy do filmów, gier karcianych i planszowych. Nasyceni wrażeniami, zasnęliśmy szybko, gotowi na następny dzień..