Vive Paris!

3 kwietnia około godziny 17:00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Paryża. Jednak naszym pierwszym przystankiem w podróży był Amsterdam. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od rejsu po kanałach tego pięknego miasta. Mogliśmy obejrzeć cudowne kamienice wznoszące się tuż nad wodą, pływające domy mieszkalne i kawiarnie znajdujące na barkach . Potem udaliśmy się na spacer po stolicy, a szczególną uwagę przykuła duża ilość rowerów, stanowiących podstawowy środek transportu mieszkańców konstytucyjnej stolicy Holandii.

Następny dzień upłynął na podziwianiu Łuku Triumfalnego i Wieży Eiffla, z której rozpościera się zapierający dech krajobraz Paryża. Tego samego dnia przespacerowaliśmy się też po najpopularniejszej ulicy Paryża – Champs-Élysées i „wdrapaliśmy” się na Wzgórze Montmarte, aby poczuć klimat francuskiego street artu i obejrzeć Bazylikę Sacre Coeur. Dzień trzeci rozpoczęliśmy zwiedzaniem Wersalu – pięknego pałacu z XVII wieku, a także spacerem po wersalskich ogrodach. Kolejną atrakcją było ujrzenie twierdzy Norte Dame oraz wysłuchanie związanej z nią historii. Wieczór zakończył się obiadokolacją i spacerem po Paryżu. Ostatni dzień również był pełen wrażeń. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od Luwru – paryskiego muzeum, w którym znajduje się m.in. słynna Mona Lisa – najwybitniejsze dzieło renesansowego twórcy Leonardo da Vinci. Po spędzonym w muzeum czasie udaliśmy się na rejs statkiem po Sekwanie.

Niewątpliwie jedną z większych atrakcji pobytu w Paryżu i ekstremalnym doświadczeniem była jazda francuskim metrem oraz degustacja lokalnych przysmaków – ślimaków i żab.