Excursión a Cataluña

W dniach 29.09 – 6.10. 2023 uczniowie klas językowych II a, III a, IV a wraz z nauczycielami uczestniczyli w obozie językowym. Miejscem docelowym była Hiszpania, gdzie można było doskonalić umiejętności wszystkich uczonych w naszej szkole języków: hiszpańskiego, angielskiego i niemieckiego.

Dzień 1
Po dotarciu i zakwaterowaniu w hotelu udaliśmy się w rejs po malowniczym wybrzeżu z Lloret de Mar do miasteczka Tossa de Mar. Podczas rejsu mogliśmy podziwiać piękne klifowe wybrzeże z wieloma willami i domami. Podczas rejsu oglądaliśmy ryby oraz ukształtowanie dna morskiego poprzez okna na dnie kadłuba statku. Po dotarciu do punktu docelowego razem z naszą panią przewodnik Dorotą udaliśmy się na zwiedzanie zabytkowej dzielnicy Tossy. Było tam wiele kwiatów oraz klimatycznych małych restauracji. Po tej części udaliśmy się na dalsze zwiedzanie Tossy de Mar. Mogliśmy tam też zakupić pamiątki i uchwycić kilka zdjęć. Wieczorem po kolacji poszliśmy na spacer na plażę, aby podziwiać promenadę nocą.

Dzień 2

Tego dnia zwiedzaliśmy dwa średniowieczne miasteczka Besalu i Rupit. Droga do tych miejscowości była bardzo kręta. W Rupit zobaczyliśmy wąskie brukowane uliczki czy też taniec gigantów oraz mogliśmy przejść po wiszącym moście. Następnie pojechaliśmy zobaczyć kościół położony w miejscu z pięknym widokiem. Droga była ponownie bardzo kręta, ale nasz kierowca świetnie sobie z nią poradził. Kolejnym miastem, które zwiedzaliśmy było Besalu. Miasteczko było śliczne. Prowadzi do niego kamienny most, a samo miasteczko ma piękna architekturę. Mieliśmy tam czas na zakup pamiątek i zrobienie zdjęć. Po kolacji udaliśmy się na spacer po Lloret de Mar. Zobaczyliśmy budynek ratusza podświetlony na różne kolory oraz kościół, który był ozdobiony mozaiką. Po powrocie do hotelu część chętnych osób poszła jeszcze na plażę.

Dzień 3

Czas do obiadu spędziliśmy nad basenem. Opalaliśmy się, pływaliśmy oraz skakaliśmy do wody. Po posiłku pojechaliśmy zobaczyć ogród botaniczny w Blanes. Miejsce było magiczne, wiele ślicznych roślin, widok na morze oraz klifowe wybrzeże. Następnie udaliśmy się do Girony, gdzie zobaczyliśmy kolorowe kamienice wzdłuż rzeki, katedrę Marii Panny oraz plac niepodległości. Po powrocie do hotelu osoby chętne mogły pójść na spacer do sklepu.

Dzień 4

W tym dniu zwiedzaliśmy zabytki Barcelony. Zobaczyliśmy tam kościół Sagrada Familia, park Guell, wzgórze Montjuic oraz ulice Las Ramblas, gdzie mogliśmy kupić pamiątki. Park Guell jest miejscem przepięknym, wiele mozaik, roślin oraz widok na całą Barcelonę. Z tej wycieczki wróciliśmy do Hotelu na kolację, a po niej udaliśmy się na wieczór Flamenco, podczas którego mogliśmy zobaczyć właśnie ten taniec oraz posłuchać muzyki na żywo. Usłyszeliśmy wiele piosenek po hiszpańsku i włosku oraz grę na gitarze. Cały dzień dostarczył nam mnóstwa niezapomnianych wrażeń.

Dzień 5

Po śniadaniu poszliśmy na plażę. Niektórzy weszli do morza, a inni zostali, żeby zażywać kąpieli słonecznych. Po obiedzie udaliśmy się na spacer po Lloret de Mar, aby zobaczyć Zamek Świętej Joanny, pomnik żony marynarza oraz miejscową promenadę. Podczas tego popołudnia mogliśmy kupić pamiątki, zrobić zdjęcia oraz podziwiać uroki tego malowniczego miejsca. Wieczorem w hotelu zagraliśmy w bingo, a potem tańczyliśmy na zorganizowanej przez naszych uczniów dyskotece.

Dzień 6 Ostatniego dnia po śniadaniu poszliśmy na ostatni spacer po okolicy. A po obiedzie wyruszyliśmy do drogę powrotną do domu. Z pewnością czas spędzony w Hiszpanii pozostanie nam na długo w pamięci.